آنزان نیوز بررسی می‌کند؛
تاریخ: ۱۲:۲۶ :: ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
۵ دلیل برای اثبات مفیدبودن مصرف ماهی‎تیلاپیا حین بارداری

مصرف ماهی تیلاپیا مزایایی زیادی از جمله جلوگیری از سرطان ها، تامین پروتئین بدن، افزایش کارایی مغز، افزایش بافت استخوان ها و تندرستی قلب برای سلامتی انسان ها دارد. علاوه بر این مصرف ماهی تیلاپیا در دوران بارداری نیز مفید می باشد.

به گزارش خبرگزاری آنزان نیوز، مصرف ماهی در طول دوران بارداری چندین دهه است که مورد تاکید پزشکان قرار گرفته است، اما موضوعی پر سر و صدا گاها این مطلب را نقض می کند و آن هم تاکید بر عدم مصرف ماهیانیست که در لاشه گوشت ان ها جیوه وجود دارد.

با توجه به سطوح بالای جیوه موجود در ماهی هایی مانند کوسه ماهیان، ماکرل و چند گونه از ماهیان اقیانوسی، می توان گفت مصرف این ماهیان در دوران بارداری مشکلات و نوساناتی در جنین های در حال رشد ایجاد می کند. خوشبختانه ماهی تیلاپیا مانند کپور ماهیان، میگو، سالمون و قزل الا دارای کمترین میزان جیوه است که در بسیاری از اوقات حتی عاری از مقدار نرمال آن است، با ذکر این مقدمه در ادامه ۵ دلیل اینکه می توان در دوران بارداری از ماهی تیلاپیا استفاده کرد و از فواید آن بهره برد را بررسی می کنیم:

۱- عدم وجود جیوه در لاشه ماهی تیلاپیا:

یکی از مزایای استفاده از ماهی تیلاپیا این است که این ماهی حاوی کمترین میزان جیوه است (کمتر از ۱ ppm). که در صورت ایجاد بستری مناسب برای پرورش این ماهی علاوه بر افزایش تولید در واحد سطح میزان جیوه نیز به صفر میرسد که در هر صورت از این بابت مصرف این ماهی در دوران بارداری به هیج عنوان اشکالی ندارد.

۲- داشتن مقدار قابل قبولی از مواد معدنی و ویتامین ها:

ماهی تیلاپیا منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مفید است، مانند ویتامین B12، نیاسین، سلنیوم، فسفر و منیزیم است که برای جسم و رشد مغز فواید زیادی داد.

۳- منبع امگا ۳:

مصرف منابع امگا ۳ کمک شایانی به رشد جنین و همچنین تقویت سیستم عصبی مادر کمک به شادابی پوست، عملکرد خوب قلب ، تقویت حافظه و … می کند و خوشبختانه ماهی تیلاپیا جز منابع نسبتا خوب تامین امگا ۳ است.

۴- وجود میزان قابل قبول پروتئین در ماهی تیلاپیا:

مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از پروتئین به رشد کودکان و سلامت مادر کمک می کند. توصیه می شود مصرف پروتئین در حین دوران بارداری افزایش یابد و یکی از منابع مهم تامین پروتئین ،ماهی تیلاپیا می باشد که در هر یک تکه استاندارد ۲۱ گرم پروتئین از ان استخراج می شود.

۵-میزان کالری کم گوشت ماهی تیلاپیا:

بر خلاف باور عمومی، خانم های باردار مجاز نیستند دوبرابر دوران قبل بارداری کالری مصرف کنند بلکه حداکثر میزان مصرف انرژیِ اضافه به نسبت قبل ، ۴۵۰ کالری است، نکته مهم این است که بصورت ویژه در این دوران از موادی استفاده شود که فواید زیاد و کالری کمی دارند که ماهی تیلاپیا جز این دسته از مواد خوراکیهاست که علیرغم داشتن خواص مفید میزان کالری کنی دار.

منبع:

هلث فیش

پاسخی بگذارید